Corporate Blog

  • New serial consoles

    This weekend we will install new serial-consoles. All customers affected will be contacted and informed, the new serial consoles should offer improved performance for out-of-band-management of dedicated servers with the service enabled. Questo fine settimana installeremo le nuove consoles seriali. Tutti i clienti coinvolti verranno contattati ed informati via e-mail; le nuove consoles seriali offrono […]

  • Cogent link flap

    Our upstream to Cogent experienced an unexpected link-flap today at 11:55:48.324 CET; backup-lines were in place and the Cogent-uplink was working correctly less than a minute later (at 11:56:32.444 CET according to our logs). We will request further informations from our carriers, network avaiability was not affected.

  • RBL updated & other upgrades

    We have updated our spam-blocking-list to be faster, managed-servers and managed mailservers should be faster. We will implement additional upgrades and updates to our routing- and security-infrastructure this night. Abbiamo aggiornato le nostre blacklist antispam affinche’ siano piu’ veloci e responsive, i servers e mailservers managed dovrebbero’ essere piu’ veloci ora. Provvederemo ad aggiornare la […]

  • Core-switch difettoso

    Alle ore 10:30 circa si sono rotti due alimentatori del nostro core-switch (probabilmente hanno risentito dei blackouts delle ultime settimane). Abbiamo subito provveduto a mandare un tecnico in datacenter che ha sostituito le parti difettose e ripristinato i servizi, che erano di nuovo disponibili a partire dalle ore 12:26 circa (ca. 2 ore di downtimes […]

  • Electricity problem in datacenter

    The last night starting from 22:16:14.503 a power-outage caused by an overload of a 50 Ampere fuse (probably by a housing-customer who inserted new hardware) on two of the three circuits in the datacenter we are using happened. After escalating the problem within 20 minutes our technicians were on-site and after about 90 minutes the […]

  • Italia, Internet a singhiozzo

    Segnaliamo ai clienti che al momento vari provider di connettivita’ in Italia hanno problemi di routing e connettivita’, specialmente i servers DNS sembrano molto lenti. Purtroppo i problemi riguardano anche Telecom Italia e quindi molti utenti ADSL riscontrano difficolta’, come peraltro anche confermato dai tecnici di Telecom Italia. A quanto pare il problema e’ causato […]

  • Cogent connectivity problems to Italy

    We are experiencing some problems with the Cogent-connectivity to Italy and therefore have switched all traffic to our primary carrier Level3 for the moment. Al momento ci sono dei problemi di connettivita’ nella rete Cogent verso l’Italia ed abbiamo provveduto a riconfigurare il routing in modo tale che venga utilizzato soltanto il carrier Level3.. Im […]

  • Core router rebooted

    After some configuration changes the core-router was rebooted this morning. Connectivity and performance was affected from 04:15 CET until 07:00 CET; full performance restored at 07:15 CET. Dopo alcuni cambiamenti di configurazione il core-router e’ stato riavviato questa mattina. Connectivity e performance erano diminuite dalle ore 04:15 CET alle ore 07:00 CET; piena performance ripristinata […]